Evaluering af min første sæson som Triatlet

2018-11-16

Sidste år tog jeg en stor beslutning og stoppede med at spille fodbold efter at have spillet på aller højeste plan i både Danmark og i udlandet i mere end 10 år. Jeg havde på det tidspunkt altid set mig selv som værende fodboldspiller, men jeg brændte for at udfordre mig selv endnu mere, og derfor tilmeldte jeg mig Ironman i København. Denne beslutning har jeg ikke fortrudt et eneste sekund, og jeg har fået den ene fantastiske oplevelse efter den anden gennem min første sæson som Triatlet.

Det altoverskyggende mål for min første sæson som Triatlet var uden tvivl Ironman i København. For at forberede mig bedst muligt henimod dette mål deltog jeg i en lang række større og mindre både Duatlon og Triatlon stævner. Til hvert eneste stævne forsøgte jeg at suge så meget erfaring til mig som overhovedet muligt, og for hvert stævne blev jeg mere og mere bidt af min nye sport.

Det blev undervejs til flere podieplaceringer, heriblandt en 1. plads ved DM i Duatlon, en AG 2. plads ved EM i Duatlon og en 1. plads ved Stevns 1/2 Ironman. Da dagen for Ironman i København nærmede sig, vidste jeg godt, at jeg var i mit livs form. Jeg havde dog ikke regnet med, at gennemføre konkurrencen i tiden 10 timer og 16 min, som den 2. bedste i min AG, og blot være 6 min fra at kvalificere mig til VM i Ironman på Hawaii. Det var en fantastisk dag, som levede fuldstændig op til mine forventninger, og den var absolut de mange timer i svømmehallen, på hometraineren, på landevejene, i skoven og i styrkecentret værd!

Som en perfekt afslutning på min første sæson som Triatlet, blev jeg for nylig udnævnt som årets Rookie i Silkeborg Motion og Triatlon klub. Jeg ser frem til at skulle i ilden igen til næste sæson, og indtil da vil jeg arbejde stenhårdt for at blive endnu bedre, så jeg kan få endnu flere fantastiske oplevelser med Triatlon til næste år.

© 2018 Triatlon-line. Alle rettigheder forbeholdes.
Drevet af Webnode
Lav din egen hjemmeside gratis! Dette websted blev lavet med Webnode. Opret dit eget gratis i dag! Kom i gang